Google+ Ηλεκτρολόγος μηχανικός: Ομαλή εκκίνηση τριφασικού κινητήρα βραχυκυκλωμένου δρομέα με χρήση soft starter
Προσοχή: Οι οδηγίες που δίνονται στο παρόν blog πρέπει να εφαρμόζονται από άτομα με εξουσιοδότηση από τον νόμο για την πραγματοποίηση ηλεκτρολογικών εργασιών καθώς και τις απαραίτητες γνώσεις. Μη τήρηση των κανόνων ασφαλείας ενδέχεται να εγκυμονεί κινδύνους για όσους πραγματοποιούν τις εργασίες, αλλά και για το κοινό.

Ομαλή εκκίνηση τριφασικού κινητήρα βραχυκυκλωμένου δρομέα με χρήση soft starter

Ομαλός εκκινητής (soft starter) για κινητήρα
το μέγιστο 37 Kwatts. 



Τα ασύγχρονα τριφασικά μοτέρ βραχυκυκλωμένου δρομέα είναι τα πιο κοινά μοτέρ που χρησιμοποιούνται σε μεγάλο πλήθος εφαρμογών γιατί είναι απλά στην κατασκευή, αξιόπιστα και οικονομικά.

Η ρύθμιση των στροφών του ρότορα τους δεν είναι δυνατή αν δεν αλλάξει και η συχνότητα της τροφοδοσίας τους. Το εξάρτημα που χρησιμοποιείται γι' αυτόν τον σκοπό είναι το inverter.

Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις , που δεν μας ενδιαφέρει ο έλεγχος των στροφών ενός τριφασικού κινητήρα βραχυκυκλωμένου δρομέα, επομένως δεν χρειαζόμαστε ένα "ακριβό" inverter, αλλά επίσης δεν θέλουμε, κυρίως για λόγους κόστους, να περάσουμε 7 αγωγούς, να χρησιμοποιήσουμε τρία ρελέ, συν το χρονικό, για υλοποίηση αυτοματισμού εκκίνησης αστέρα τρίγωνο.


Σε αυτή την περίπτωση υπάρχει η εναλλακτική λύση της χρήσης, του συγκριτικά φθηνότερου, ομαλού εκκινητή ή soft starter.

Το φυλλάδιο του soft starter. 
Το soft starter χρειάζεται μόνο 4 αγωγούς προς το μοτέρ για να λειτουργήσει, τρεις αγωγοί για τις φάσεις και ένας για την γείωση.

Με την εντολή εκκίνησης και την τροφοδότησή του με τις τρεις φάσεις, ενώνει την μία φάση απευθείας στην έξοδο του με γέφυρα.
Τις δυο άλλες φάσεις  τις ελέγχει, ως προς την τιμή της τάσης τους, με στοιχεία ηλεκτρονικών ισχύος έτσι ώστε σε καθορισμένο και ρυθμιζόμενο χρόνο να φτάσουν στην μέγιστη και κανονική τιμή τους.
Στο τέλος αυτής της διαδικασίας εκκίνησης και οι δυο αυτές φάσεις ενώνονται με ρελέ απευθείας στα τυλίγματα του μοτέρ.

Με άλλα λόγια το μοτέρ συνδέεται κατευθείαν σε συνδεσμολογία τριγώνου και για τα πρώτα
Εσωτερικά του soft starter.
Αριστερά φαίνονται τα ποτενσιόμετρα ελέγχου επιτάχυνσης,
επιβράδυνσης και  ροπής στην πλακέτα ελέγχου.
Στην μέση τα δυο ηλεκτρονικά στοιχεία ισχύος και δεξιά το ρελέ 
δευτερόλεπτα η τάση, και κατά συνέπεια το ρεύμα, περιορίζονται με ελεγχόμενη σταδιακή αύξηση τους.
Συνεπακόλουθα η ροπή και οι στροφές του μοτέρ αυξάνουν σταδιακά έως τις ονομαστικές του στροφές.

Αν η ροπή που χρειάζεται κατά την εκκίνηση για να ξεκινήσει το φορτίο είναι αρκετά μεγάλη, δεν συνιστάτε η χρήση του soft sterter, άλλωστε αυτό είναι το μεγαλύτερο μειονέκτημά του soft starter.
Ο ομαλός εκκινητής ac μοτέρ χάλασε.
Άλλο ένα χαλασμένο soft starter 

2 σχόλια:

  1. Στο soft starter αναφέρετε πως για να ξεκινήσει χρειάζεται 4 αγωγούς ενώ στον αστέρα τρίγωνο χρειάζεται 7, είχα την εντύπωση πως 4 χρειαζόντουσαν και στον αστέρα-τρίγωνο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι.
      Τα πηνία του μοτέρ είναι 3, επομένως υπάρχουν 6 άκρα (δυο για το κάθε πηνίο) τα οποία πρέπει να τροφοδοτηθούν ή να γεφυρωθούν από τον πίνακα ελέγχου. Αυτό σημαίνει 7 αγωγούς (ένας για την γείωση)

      Διαγραφή

Διαβάζω όλα τα σχόλια